Jumaat, 30 September 2011

SURAH INSYIRAH UNTUK MUDAH JAWAB PEPERIKSAAN


AMALAN YANG BAIK OLEH IBUBAPA SUPAYA ANAK-ANAK DAPAT MENJAWAB SOALAN PEPERIKSAAN DENGAN MUDAH DAN TENANG


Assalamualaikum,

Kepada pembaca yang mempunyai anak-anak yang akan menduduki peperiksaan tahun ini. Penulis ada sikit untuk kita berkongsi bersama iaitu amalan yang baik untuk ibubapa melakukan amalan ini ketika anak-anak sedang menjawab soalan di Dewan Peperiksaan. Ibu atau bapa yang berada di rumah boleh melakukan amalan ini supaya anak-anak kita dapat menjawab soalan dengan mudah dan tenang.

KETIKA ANAK-ANAK SEDANG MENJAWAB SOALAN DI DEWAN PEPERIKSAAN.

Ibu atau bapa di rumah pula lakukan amalan ini:-

1. Ambil Wudhuk.
2. Mengadap kiblat.
3. Baca Syahadah - 3x
4. Al- Fatihah - 1x
5. 3 Qul- 1x
6. Surah Insyirah - 1x
7. Selawat Atas Nabi - 10x
8. Baca Surah Yassin - 1x
9. Baca Surah Insyirah 100x.

10. Niat di dalam hati supaya Allah SWT permudahkan anak-anak kita menjawab soalan dengan mudah dan tenang.

Contoh:
Waktu peperiksaan bermula jam 0800 pagi. Ibu atau bapa di rumah boleh mula melakukan. Semuga anak-anak kita dapat menjawab soalan dengan baik serta beroleh kejayaan yang besar. Sumber: Amalan ini diberikan oleh seorang guru wanita yang sudah bersara 4 tahun yang lalu iaitu Cikgu Rohana dari Sekolah Menegah Hutan Melintang. Anak-anak beliau kesemuanya telah berjaya didalam akademik. Alhamdulillah kita dapat berkongsi..

Rabu, 28 September 2011

HD SITI NURHALIZA SONG-FALLING IN LOVE



LIRIK LAGU


Once in a lifetime
An angel sweeps you off your feet
And everything I'm about
Dissapears before my eyes

You're taking me higher when I hear you speak to me
It is so familiar but I'm caught up in this fantasy

Chorus
Now I can't seem to find myself
Oh I can't seem to ease my mind
Oh I think I'm falling I'm falling and I can't stop falling
I'm falling in love with you

When I look into your eyes
I see your love that comforts me
Even now when I go to sleep
I wait to see you in my dreams

You're taking me higher when I hear you say my name
I'm trying to tell you that I never want to let you go

Ulang Chorus

Over and over again
It plays out in my mind
I can see it clearly
You give me something new to believe in
Come take me away

Sabtu, 10 September 2011

DAPAT CEK PERTAMA DARI NUFFNANG DAN 5 METERED EARNING BARU KALI KEDUA



CEK PERTAMA DARI NUFFNANG


Cek Dari Nuffnang


Happy sangat bila kali pertama dapat duit dari Nuffnang walaupun tak banyak mana, seri wangi saja-saja nak kuar duit tu, kalau ikutkan nak simpan biar banyak sikit tapi....takpalah...nanti boleh simpan lagi. Tengok kat bawah ni seri wangi dapat 5 lagi Metered Earning yang baru. Tak kisahlah walaupun dapat sikit jer...! Tapi seri wangi dah cukup puas hati. Terima kasih banyak-banyak pada Nuffnang. 


Pendapatan Meter

NAMA KEMPENBLOGTARIKH MULACTR
BONUS
JUMLAH BAYARANCTR
Perodua Tweckbot LRKEUNGGULAN WANITA29 Jul 20110.130.00%
Korean Dramas (Tonton) SSKEUNGGULAN WANITA12 Jul 2011+0.471.870.60%
Toyota Vios Improvement Showroom Promo LRKEUNGGULAN WANITA08 Jul 20112.540.00%
Celcom MTV World Stage SSKEUNGGULAN WANITA07 Jul 20110.190.00%
KFC Snackables - Ole Pocketful LRKEUNGGULAN WANITA27 Jun 2011+0.451.820.29%