DAE-BAK MEALS KOREAN FOODS AT NY STEAK SHACK, SUNWAY VELOCITY MALL KL - KEUNGGULAN WANITA LIFESTYLE AUTHOR TRAVEL BLOG

Jumaat, 7 Julai 2017

DAE-BAK MEALS KOREAN FOODS AT NY STEAK SHACK, SUNWAY VELOCITY MALL KL



Salam Readers tersayang..

Selamat Hari Raya Seru Wangi nak ucapkan kepada readers Melayu kita yang masih lagi menyambut Hari Raya...rayakan sebulan..!Dan dalam bulan syawal ni mungkin ada yang berpuasa enam. Seronokkan dapat cuti lama pada Hari Raya selama seminggu, itupun rasa macam sekejap jer...Seri Wangi masih belum puas beraya kerana banyak lagi rumah saudara mara dan sahabat handai yang belum Seri Wangi kunjungi dan lagi...semestinya menunggu orang jemput kita ke Open House heee....

Semasa bulan Ramadhan Seri Wangi banyak dapat jemputan untuk berbuka puasa Iftar Ramadhan dan lepas Raya ni Seri Wangi dapat jemputan berbuka puasa bagi yang berpuasa 6 sunat. Hmmm...nampaknya rezeki Seri Wangi dapat makan special Korean Food di NY Steak Shack. Macam faham-faham jer...dia orang ni yang Seri Wangi peminat Drama Korea. Seri Wangi rasa terpegun bila melangkah kaki masuk ke NY Steak Shack yang decorasi dalamannya sangat cantik  seperti berada di New York.
  

New York Steak Shack
 






Sebelum duduk ambil tempat sempatlah Seri Wangi review dan ambil foto-foto menarik menu hidangan DAE-BAK Meals yang disediakan di meja untuk kami review, dah selesai barulah ambil tempat menunggu hidangan sampai untuk berbuka puasa.  Masa ambil ambil foto-tofot menu tupun dah terasa lapar tengok set hidangannya yang sangat menyelerakan.











Eat Time pulak...mula-mula staf NYSS bagi rasa minuman perisa baru iaitu Omija Mocktails (mix korean tea+ cili padi) jadi manis-manis pedas gitu.   Kami dihidangkan set permulaan untuk 2 orang iaitu K-Runch Wings memang sedap pedas-pedas manis inspirasi dari masakan Korea dan Sizzling Spicy K-Lam. 

Omija Mocktails

K-Runch Wings & Sizzling Spicy K-Lam

Kemudian tiba pulak Set 2 iaitu Sizzling Bulgogi Ribeye Steak+Bulgogi Sauce+Kimchi Coleslaw+Fluffy White Rice Sprimkled with sesame seeds dan Kimchi Pasta Chicken Hmmm...yum...yumm. Rasa penat mulut menguyah dan perut pun mula dah full.

Sizzling Bulgogi Ribeye Steak

Kimchi Pasta Chicken 

Wahhh.....sedapnya hingga tak terkata, kalau mak merua lalu pun tak nampak. Nasib baik hidangan untuk dua orang makan itupun makan slow-slow. Kemudian tiba pula menu ke 3 - Set Set Country Burger yang rangup di luar, lembut di dalam (chicken,beef,lamb) pilih mana satu. Wah....sedapnya...Lupalah pulak dah makan-makan tentu nak minum pulak kan? Jadi...Seri Wangi order minuman yang paling sedap....Banana Milkshakes penuh bercream..


Banana Milkshakes
Omija Mocktails & Mountain Dew
Coconut Icecream
Selesailah sudah Seri Wangi menjamu selera, full teramatlah sangat, nanti pasti Seri Wangi datang lagi bersama family. View gambar-gambar happy kami semua menjamu selera di NY Steak Shacks.







 




Kalau readers semua  bershopping di Sunway Velocity jangan lupa singgah di NY Steak Shack yang sedang hangat dengan promosi DAE-BAK Meals Korean Food. Layari sosial Media tesebut di bawah: 

Website :  NY steak shack

Facebook : nysteakshackmy/


Instagram :  @nysteakshack

8 ulasan:

  1. Hai Sis Seri Wangi.. hehe.. sedapnya.. MD mmg terpiur sokmo kalau tengok korean foods nih.. aduh, bila la nak pergi cuba ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg sedap giler...heee....samalah sis dtglah cuba sedap tau....xrugi sbb menu dia semua sedap

      Padam
  2. This is perfect for my foodie friends and me too! Oh my those seafoods are awesome.

    BalasPadam
  3. Suka Korean food dan steak - cuma tak pernah sampai ke Velocity Mall je ehehehe

    BalasPadam
  4. Sedapnya menjamu selera dengan makanan fusion.. thanks for coming and sokong... Walaupun bukan restaurant saya... Hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm...mmg sedap...kita org pg pulak kat Midvalley tkr voucher

      Padam

Thak You For Your Comment